Old Grand-Dad Duurswold

Wat betekent Old Grand-Dad voor de Groninger Golfclub Duurswold.

Je kunt tegenwoordig op allerlei manieren de titel grootvader, grootmoeder, opa of oma hebben. De directe zorg voor een kind speelt hierin de hoofdrol en het (klein)kind zelf bepaalt hierin vaak de genegenheid.

Wat is het doel van de Stichting Old Grand-Dad club Nederland.

Stichting Old Grand-Dad club is een unieke stichting binnen de Nederlandse golfwereld. Sinds de oprichting in 1974 golfen de grootvaders voor de gehandicapte jeugd. In de loop der jaren hebben ze op die manier al ruim 2 miljoen euro kunnen doneren aan projecten, die door de deelnemende clubs zijn aangedragen.

OGD is een begrip in de Nederlandse golfwereld, maar slechts weinig mensen kennen de achtergrond en vooral de omvang van de vereniging die met meer dan zesduizend geregistreerde grootvaders één van de grootste ‘verenigingen’ is onder de vlag van de NGF.

De stichting heeft een dubbele doelstelling, namelijk het organiseren van golfwedstrijden voor de OGD-grootvaders en -donateurs en het verlenen van financiële steun aan instellingen die kinderen met een verstandelijke of lichamelijke beperking in de gelegenheid stellen –meer- aan sport, spel en beweging te doen en zó hun bestaan aanmerkelijk plezieriger maken.

Op de banen van de aangesloten clubs worden jaarlijks meerdere clubwedstrijden gespeeld door de donateurs van de club. De beste spelers uit de wedstrijden spelen dan in juli een regionale finale. De beste spelers uit die regionale finale mogen daarna deelnemen aan de landelijke finalewedstrijd. Aan al die wedstrijden doen in totaal zo’n vijfduizend spelers mee, dus de winnaar van de grote finale mag zich met recht de beste golfende grootvader van Nederland noemen.

Het donateurschap van de stichting is minimaal € 20,– per jaar per lid, zie ook de OGD- website. De OGD is door de Belastingdienst  aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).

Aan de grootvaders en grootmoeders, maar ook die dat nog niet zijn, vraag ik eens te kijken op de website  www.oldgranddad.nl . Ook kun je voor meer informatie natuurlijk contact met mij als OGD clubconsul opnemen.

Het  zou fijn zijn als we ook bij onze golfclub een nog grotere groep grootvaders/-grootmoeders en andere donateurs hier voor enthousiast krijgen. Onze ledenbestand laat zien dat er nog een groot aantal oudere golfers zijn die dit kunnen overwegen.

Voor u aanmelding als lid kunt u het aanvraagformulier gebruiken, maar u kunt ook de OGD clubconsul Derk Heiko Reiffers persoonlijk benaderen.

OGD Club Consul Duurswold

Derk Heiko Reiffers

Derk Reiffers

dhreiffers@hotmail.com

Mobiel 06 468 69 338

OGD aanmeldformulier

Onderstaande meldt zich aan bij de Stichting Old Grand Dad Groninger Golfclub Duurswold.

Donateurs betalen minimaal 20,00 euro per jaar

Start Over