EGA-handicap 54 behalen

Stappenplan voor beginnende golfers
Voor het behalen van EGA-handicap 54 moet een beginnende golfer een trainings- en lesprogramma volgen. Hieronder volgt het stappenplan.

Stap 1: Eerste kennismaking
U krijgt les van de pro. U leert zowel de techniek als de etiquette van het golfspel. Daarnaast mag u oefenen op de par 3-baan*.
* Dit geldt voor alle spelers, die een volwaardig privé- of bedrijfslidmaatschap, een aspirant- lidmaatschap en een par 3-lidmaatschap zijn aangegaan.

Stap 2: Theorie-examen
Regelmatig is er de mogelijkheid om theorie-examen te doen.
Kosten van het theorie-examen bedraagt € 10,-. Het bestuderen van de golfregels en oefenen voor het theorie-examen kan via: Oefenen regelexamen
Voor aanmelding en/of info mail naar: handicap@golfclubduurswold.nl
Voor d theorie examens plannen we meermaals per seizoen een aantal data in waarin u het examen op de golfclub kunt doen.

Stap 3: Baanpermissie
Wanneer de pro daarvoor toestemming geeft, kunt u als lid of aspirant- lid in aanmerking komen voor het verkrijgen van baanpermissie op de officiële 9-holes baan. Onder begeleiding van een lid van de Regel- en handicapcommissie worden vier holes gespeeld op GC Duurswold.
Om daarvoor een afspraak te maken, kunt u mailen naar: handicap@golfclubduurswold.nl

De speler met baanpermissie krijgt van de NGF een baanpermissiepas en kan dan oefenen voor EGA-handicap 54 op de 9-holes baan* van de homecourse.
Dit geldt dus nog niet voor andere golfbanen

• Bij een aspirantlidmaatschap zit nog geen volledig speelrecht. u moet dan nog wel een greenfee kopen als u op de 9 holes baan wil oefenen. Of uw lidmaatschap omzetten naar een gewoon lidmaatschap. Dan kunt u onbeperkt spelen en oefenen op de 9-holes baan.

Stap 4: EGA-handicap 54
Voor het verkrijgen van EGA-handicap 54 moet u een qualifying kaart spelen met een marker, die minimaal het theorie-examen heeft behaald. De kaart kan op de website ingevoerd worden in Intogolf. U krijgt daarna geen fysiek pasje, maar de nieuwe handicap staat op de digitale pas in de Golf App of in uw ledenkaart via Intogolf. Daarna kunt u uw handicap verlagen door de scores in Intogolf of in de Golf App invoeren.

De Regel- en handicapcommissie van de club houdt de EGA-handicaps bij voor alle leden en bedrijfsleden, die GGCD hebben aangewezen als hun homecourse.